Skip to main content

CRC Representative (Tunis) Job in Tunisia

Poste
Le CRC ou Centre de Relation Client a la charge des clients « distants » et des opérations d’après-vente afin de répondre aux attentes du client par une communication de grande qualité dans le respect des objectifs de l’entreprise.

Principales Responsabilités 

Réclamations
¡ Traiter et suivre l'état d‘avancement des réclamations non desk
¡ Relancer les services concernés avant l‘échéance et communiquer au client l‘avancement
¡ Clôturer le ticket

Demande d’information
¡ Répondre aux demandes d’informations du client sur les produits et services offerts
¡ Référer le client au bon département au besoin
¡ Vérifier l’avancement d’une requête / demande / commande

Commande
¡ Prendre les commandes des clients non desk, hors encaissement (activité séparée) et suivre leurs avancements/réalisations
¡ S’assurer de la bonne réception des livraisons par les clients

Monitoring /Reporting
¡ Génération des rapports périodiques
¡ Suivi des indicateurs de performance
¡ Suivi des commandes
¡ Suivi des tickets ouverts
¡ Suivi de la réalisation des objectifs

Appui Commercial
¡ Identifier les besoins clients
¡ Préparer la prospection commerciale
¡ Remonter les opportunités au service commercial
¡ Anticiper les actions de recouvrement via les alertes clients
¡ Etre le relais des compagnes et actions commerciales (promotions, nouveaux produits)

Business Analysis
¡ Piloter l’activité propre
¡ Suivre les KPIs et proposer les actions correctives
¡ Analyser l’activité, proposer les tendances
¡ Identifier les causes, les best practices, les opportunités

Monitoring stock client
¡ Surveiller, à travers les tendances commerciales, le stock client
¡ Vérifier avec le client la cohérence de la commande
¡ Emettre des alertes et conseiller le client sur son stock
 
Profil recherché
¡ Diplôme des Ã©coles de commerce, écoles de gestion et/ou écoles d’ingénieurs (BAC+5)
¡ Parfaite maîtrise du français
¡ La maîtrise de l’anglais est un atout
¡ La connaissance du secteur est un atout
¡ Faire preuve de capacités relationnelles (travailler en équipe) et de communication
¡ Faire preuve de compétences commerciales et décisionnelles
¡ Etre force de proposition
¡ Savoir gérer les situations d’urgence
¡ Etre rigoureux et faire preuve d’autonomie
¡ Avoir une bonne capacité d’adaptation
¡ Savoir gérer son stress et être bon communicant

Send resume to soor@jobs-n-jobs.com or soormaaz279@gmail.com

Comments

Popular posts from this blog

Customers Service Executive Job in Abu Dhabi United Arab Emirates

Customers Service Executive (Abu Dhabi) - Parking and Removing / Relocation experience mandatory. Checking & verifying with sales dept for freight rates for processing import shipment • Coordinating with the customs clearance assistant and airlines for the collection of Delivery Orders from DNATA. • Handling sea freight import FCL & LCL containers • Liaising with shipping lines/agents, DPA, Customs authority for LCL/FCL or co-load type of shipments • Monitor various shipping movement and keep a track of all shipments & vessel arrival. • To make import bookings for warehouse & set priorities with regular follow-up for urgent deliveries • Ensure timely availability of shipments to customers within the time frame. • Co-ordination with overseas partner & airline agents. • Follow-up for NOC (No Objection Letter) from the liner agents and collect MR number from DPA • Sending arrival notification to customers • Checking & verifying with sales dept for freight rates f

Key Account Manager (Dubai) Job at Air Arabia Dubai United Arab Emirates

Job Description Air Arabia is not only committed to providing affordable air travel but is also dedicated to uplifting the lives of those who are less fortunate. Taking responsibility and lead on social needs of local and international communities has been part of our success. Job Purpose To achieve the commercial objectives and targets in the assigned area/territory from different channels: building effective business relationships, enhancing brand visibility and promoting Company’s products and services. Carries marketing campaigns and promotions, and increases the market share in line with set measures and Company’s adopted policies and procedures. Key Result Responsibilities Achieves and exceeds the set sales targets in the assigned area/territory; constantly reviews financial data to evaluate performance; identifies shortages, determines root causes, recommends changes to respective Manager and implements corrective measures accordingly. Identifies new opportunities to manage/maxi

Assistant Sales Manager Tourism Dusk Tourism LLC Dubai, United Arab Emirates

The Sales Manager’s responsibilities include developing strategies to improve sales, effectively handling customer complaints. You should also be able to delegate tasks to the sales staff in the absence . To be successful as an Sales Manager, you should demonstrate exceptional leadership skills and ensure that sales staff comply with company policies and guidelines. Ultimately, a top-performing Sales Manager should be able to achieve excellent customer service at all times. Sales Manager Responsibilities: Continually meeting or exceeding sales quotas. Supervising and guiding the sales team as well as providing incentives to motivate staff to achieve sales targets. Monitoring the performance of the sales team. Building and maintaining good working relationships with customers. Identifying opportunities and strategies to increase sales. Regularly attending sales meetings and training sessions. Sales Manager Requirements: Bachelor’s degree in Marketing, Communications, or related field is